torek, 12. maj 2020

Opismenjevanje - prepoznavanje glasov


Opismenjevanje je zelo pomembno obdobje v otrokovem razvoju. 
Dobro je, da do znanja pride postopoma in skozi igro.

Zelo dobra podpora pri opismenjevanju je dobro domače jezikovno okolje. Veliko branja in obnavljanje prebranega, jasen in razločen pogovor od dojenčka dalje, ustvarimo vzpodbudno jezikovno okolje - lahko je napisano otrokovo ime na vratih, kakšen drug napis (v vrtcu imajo lepo poimenovane kotičke ravno s tem namenom - ne, ker bi v prvem starostnem obdobju znali brati, ampak, da jim črke postanejo `domače`), na dosegu mu naj bodo primerne knjige.. 
Malčki zelo hitro zmorejo posnemati oblike - lahko jim ponudite risanje po zdrobu -  
tako grafomotorične sposobnosti urijo že zelo zgodaj.
Pincetni prijem za kasnejšo pravilno držo pisala  vzpodbudimo s čim več finomotoričnih dejavnosti - zelo enostavna in uspešna je vaja s pinceto - s pinceto prijema ali razvršča različen droben material. Lahko pripravimo tudi posebno razvrščevalno škatlo...Uporabimo lahko  kapalko...  Za celo zbirko vaj za pravilen prijem pisala pa klik k Sanji!

Danes sem vam želela pokazati, kako poteka prepoznavanje glasov pri nas - vse to že nekaj časa uporabljata kar oba fanta skupaj - mlajši ne zaostaja kaj dosti, 
samo še brati ne zna, prepoznavanje glasov in zlogovanje pa mu gre odlično.


Super so predalčki glasov - pri dediju smo našli razvrščevalno škatlo ravno s 25 predali (verjetno se v kaki tehnični trgovini še kupi, on jo je imel za finomehanične delčke). Igro z glasovi sem že pred časom opazila na Žogice in kravate in si jo želela imeti, ko bosta fanta večja. :) Drobne predmete sem poiskala po stanovanju, predalčke opremila s črkami (ki sem jih mislila polepšati in povečati, ampak sta se navadila :)), in že kar takoj povabila k prepoznavanju prvih glasov danih predmetov in k pravilnemu razvrščanje v predalčke.
Kasneje za novo igro, iz predalčka stresemo predmete in igra se ponovi.
 Lahko jih izprazne otrok sam, lahko si sorejenca sama organizirata igro...



Zelo dobra je tudi igra sestavljanja novih besed iz začetnih glasov. Predlogo sem našla v skupini Mamice ustvarjajo z otroki, ki sem jo sama potem še razširila na nove besede. Male lesene črke so iz Kika - kupijo se v plastični vrečki, zato sem naredila predalčkasto škatlo iz lepenke za shranjevanje.



Igro s tridelnimi karticami sem že predstavila. Uporabna je zelo dolgo... Priporočam. 
Tudi te lesene črke so iz Kika - strešice za šumnike dobim tako, da razrežem X in Y. :)




Zelo koristne so tudi kartice, ki jih najdete pri Izaji - lahko si jih natisnete in plastificirate (zadni glas, prvi glas)- razrežete in pravilne sličice označujemo s ščipalčkami. Jaz sem liste vložila v navadne mapice, otrok pa rešitve pokaže s prstom (če sem zraven), lahko pa na ustrezne sličice polaga kamenčke ali kaj drugega.


Branje vzpodbujamo s slikopisi, branjem mojih lastnih kratkih receptov (in po receptu seveda kuha :)), branjem bralnih listkov na terenu, branjem napisov na živilih, reklamah... uf, najprej ni bilo veselja pri branju, 
ampak vaja dela mojstra in mojter zna kmalu brati. :)



Ni komentarjev:

Objavite komentar