nedelja, 17. junij 2018

Ločevanje zmesi s cedilom


Ločevanje zmesi je naravoslovna tema, ki jo bodo  otroci po učnem načrtu spoznali v nižjih razredih osnovne šole, že v drugem razredu in kasneje v višjih razredih še podrobneje. 
Za predšolske otroke pa so primerne te osnove, začetki v ločevanju zmesi.
Z ločevanjem zmesi se malčki zagotovo srečajo že v peskovniku. Mivko in pesek s sitom sejejo in opazijo, da nekaj ni šlo skozi. Moja dva sta vedno navdušena nad sejanjem moke in mi vedno želita pomagati pri peki kruha. 
In od tu je pravzparav ideja, da samo za njiju pripravim notranjo dejavnost. 

Ločevanje zmesi - material pripravljen na pladnju

Pripravila sem zmes različno velikih trdih sipkih delcev. Izbrala sem pšenični zdrob in rdečo lečo. Praviloma naj bi to zmes ločevali  s sitom, jaz pa sem izbrala kar cedilo, ki je ravno prav gosto, da se zdrob dobro preseje (kupila sem ga v Kiku, 1.50€).
* če želimo neživilski material, izberemo fino mivko in okrogle kamenčke.
* Lahko izberemo tudi ostro moko (ampak se bolj praši), koruzni zdrob, za večje delce pa različne fižole, koruzo, bučnice...

Po montessori navdihu sem ves material pripravila v pladenj, vsebina:
- skleda z zmesjo
- dve prazni skledi (ena za večje delce - lečo in druga za manjše - zdrob)
- cedilo (ali sito)
- žlica

Otrok z žlico napolni cedilo in z rahlim stresanjem nad eno posodo loči zmes - zdrob pade skozi mrežo, lečo, ki ostane v cedilu pa strese v drugo posodo. Ko je vse ločeno, ponovno naredi zmes  (zmeša zdrob in lečo) in dejavnost ponovi (če želi). 

Ločevanje zmesi s cedilom

Tole je naša uspešnica v zadnjem tednu. :)
Včasih se zgodi, da želita istočasno oba delati isto (pravzprav zelo pogosto :D) in sta se lepo pogodila o sodelovanju - en je sejal, drugi je opravljal z žlico in polnil cedilo. :)

Pri sejanju se zahteva kar dobra motorika,
saj nekontrolirano stresanje povzroči razsutje mimo posode 

Ločevanje zmesi - po končani dejavnosti imamo natančno ločen zdrob in lečo


Ni komentarjev:

Objavite komentar